Travelcooking

[:en]Bahamas 26 June 2016[:it]Bahamas 26 Giugno 2016[:]

[:en]

Grand Bahama Island…what a paradise!

When you have the opportunity at hand to visit paradise, how do you say no? This is exactly what happened when I was in Miami Beach; my friends wanted to go to Orlando to visit Disneyland, but it didn’t seem very interesting and because I didn’t want to be left all alone in Miami Beach for a full day, I decided to go to the Bahamas. It is only few hours away so I had to do it!

When you are in Miami Beach, you can go to almost every gift shop and find a day trip to the Bahamas! You will travel before sunrise and return late at night, but it’s worth it in order to spend a day in paradise. Do not forget your passport because the Bahamas are a British colony. It’s like traveling out of the US and then returning in the evening (although the controls of immigration are much more relaxed than when we arrived from Colombia, because there are numerous people who make a trip to the Bahamas for a few days once they are in Miami). Upon arrival on the island, we were taken by bus to Port Lukaya Marketplace…

The marketplace offers the opportunity to buy some souvenirs, eat something in one of the many restaurants (my advice is obviously to try something typical of the place), and the possibility to admire the small marina…

A good tip is to go to the beach in the morning so you can realize that you are on an island in the Atlantic Ocean and to visit the markets and purchase the souvenirs at the end of the day…

Another option for a tourist is to take a boat tour around the island, an experience that I believe is a must! You’ll also have the opportunity to make a stop on a beach and throw yourself in the water for a good half hour or so. And while we were relaxing in this excess, we were approached by two large manta ray with a three in a half foot diameter. It was a shame not to have a camera handy.

I’m attaching another shot straight from heaven!

[:it]

Grand Bahamas… che paradiso!

Quando hai il paradiso a portata di mano, come fai a dire di no??!! Questo è esattamente quello che è successo quando ero a Miami Beach; i miei amici volevano andare a Orlando per visitare Disneyland, ma a me la cosa non interessava moltissimo, così, per non restare solo soletto a Miami Beach tutto il giorno, ho deciso di andare alle Bahamas… avendole solo a 3 ore di distanza, quando mi sarebbe ricapitato??!!

Escursione di un giorno alle Bahamas, se cercate a Miami Beach ogni negozio di souvenirs è in grado di vendervela! Così… partenza all’alba, rientro a notte fonda, ma ne vale la pena per un giorno in paradiso. Non dimenticate il passaporto, in quanto le Bahamas sono una colonia Inglese, quindi è come uscire a tutti gli effetti dagli Stati Uniti per poi rientrare la sera (anche se i controlli sono decisamente più tranquilli di quando arrivi dalla Colombia, in quanto sono numerosissime le persone che effettuano una trasferta alle Bahamas per qualche giorno una volta che si trovano a Miami).

All’arrivo sull’isola, siamo stati accompagnati con il bus fino a Port Lukaya Marketplace…

Il mercatino offre la possibilità di comprare qualche souvenirs, di mangiare qualcosa in uno dei numerosi ristoranti (il mio consiglio ovviamente è di provare qualcosa tipico del posto), e la possibilità di ammirare la piccola marina…

Un altro consiglio è quello di lasciare la visita del Marketplace e l’acquisto dei souvenirs per la fine della giornata e andare prima in spiaggia per rendersi conto che ci si trova su un’isola in mezzo all’Oceano Atlantico…

Un altra cosa assolutamente da fare è un giro in barca intorno all’isola, un’esperienza immancabile se siete arrivati fin qui! Avrete anche la possibilità di fare una sosta su una spiaggetta e buttarvi in acqua per una mezz’ora abbondante nell’ozio più sfrenato. E proprio mentre eravamo in questa orgia di relax, siamo stati avvicinati da due razze larghe quasi 1 metro e lunghe altrettanto… è stato un peccato non avere  la fotocamera a portata di mano!

Vi allego qualche altro scatto direttamente dal paradiso…

[:]

3 Comments

  1. Tina

    Id like to visit there someday. Its beautiful. Thank yoi for the tips.

    Reply
    1. Travelcooking (Post author)

      Yeah! It’s definitely an amazing place to visit! It looks like you are in paradise!

      Reply

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *