Travelcooking

[:en]Cagliari (Italy) 10 March 2015[:it]Cagliari 10 Marzo 2015[:]

[:en]

Endless love!

I wouldn’t hide that when I came to Cagliari and I looked through the window when landing at the airport of Helmas, I was moved. When I saw the Basilica of Bonaria, the Via Roma, the harbor, and the Town Council, I was further touch. The first time I came to this city back in September of 2006, I felt in love with it and decided to moved here. I ended up living in Cagliari for three years. It was October 1st of 2010, the day when I left, not to return, and the emotion that I felt was overwhelming. I lived in Piazza Costituzione during that time. This is the scene that I had each morning when I left the house to go to work in Via Roma…

I have countless memories in this city, both good and bad, but all of them full of meaning. Here is a shot of the Town Square on Via Roma…

It was very nice to reconnect with old friends and recount the good times we had. We revisited all the old places that are still in the heart.

[:it]

Amore infinito!

Non vi nascondo che mentre arrivavo a Cagliari, sull’aereo in fase di atterraggio all’aeroporto di Helmas, scorgendo dal finestrino la Basilica di Bonaria, Via Roma, il porto, il palazzo del comune… mi sono quasi emozionato…

Con questa città è stato amore a prima vista fin dalla prima volta che ci ho messo piede nel lontano Settembre 2006, e per tutti i 3 anni in cui ci ho vissuto. Era dal primo Ottobre 2010 (giorno in cui sono andato via da Cagliari) che non ci tornavo, e l’emozione è stata grande. Ho vissuto in Piazza Costituzione per 3 anni e questo è lo scenario che avevo davanti ogni mattina quando uscivo di casa per andare a lavoro in Via Roma…

Innumerevoli i ricordi in questa Città, belli e brutti, ma comunque profondi. Qui uno scatto del palazzo del comune in via Roma…

E’ stato davvero molto bello ritrovare vecchi amici, ripercorrere alcuni ricordi del passato con loro rivisitando tutti i luoghi di questa città che mi sono rimasti nel cuore…

[:]

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *